Elin Hörnkvist

- Lagom är bäst

Lite förlossning och BB

Publicerad 2012-05-14 18:26:07 i Allmänt,

Har än inte orkat skriva en förlossningsberättelse, men det kommer..
Än så länge får det bli lite bilder med text =)


Direkt vi kom till förlossningen var jag öppen 4 centimeter,
så vi fick ett rum och jag satte mig direkt i duschen.
Satt väl där nån timma sen däcka jag med lustgasen i sängen.


Såhär bra mådde vissa, medan andra..

mådde såhär bra och lekte framför kameran =P

Vid 14-tiden nån gång hade jag varit öppen 6-7 cm ett längre tag, då orkade jag inte mer så det blev epiduralen (tacka gudarna för den säger jag bara!)
Efter det blev jag tipptopp och åt lite och gick omkring i korridorerna för att få igång värkarna.
Vid 16-tiden satte dom dropp för att dra igång alltihopa och vid 19-tiden började krystvärkarna komma.

Onsdagen den 18/4-12 kl 20:26 kikade en liten kille ut, 3870 g och 55 cm.

Drabbades av en större blödning efter förlossningen, men efter massa olika dropp, blod och dryck så var jag på benen igen på fredagen :)


Navelsträngsklipp av pappa Nicklas!


Mina 2 <3:n


Kanske lite död morgonen efter?! (innan jag fick blod) hade 79 i blodvärde, har normalt 124 =P

Lite BB-mys:




Lite bad innan hemfärd:



Hemfärd Lördag 21/4


Det var väl allt tror jag =) Hojta till om ni är nyfikna på nånting och har nån fråga.

Kommentarer

Postat av: Kusin Eve

Publicerad 2012-05-14 19:41:06

Åh vad kul att se..och läsa. Ser fram emot förlossningsberättelsen. :)

Postat av: En Liten Emma

Publicerad 2012-05-15 11:26:48

Du såg lite ut som ett lik på bilden morgonen efter. ;) Men tur att det gick över fort. Saknar er nu när jag ser bilderna. Snart får jag och A komma och stanna en helg i Vännäs. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Johanna Hörnkvist

Jag är en 21-årig mamma från vännäs. Bor med min sambo Niklas och son Neo (F; april 2012). Vill du veta något mer om mig så fråga :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela